İşyerlerinde Ulaşım Güvenliği Nedir?

Her yıl işyerlerinde ulaşımla ilgili kazalar meydana geliyor ve bunların bir kısmı ölümle sonuçlanıyor. Ulaşım Güvenliği Nedir?

İnsan araçları (örn. ağır vasıtalar, forkliftler ve çekiciler), tesis ve römorklar nedeniyle yere düşüyor, eziliyor veya sabit uzunlukta çarparak eziliyor.  Bununla birlikte İnsanlar aynı anda araçlara binerken veya başlarken, yüksekte çalışırken veya yükleme veya boşaltma sırasında da düşmeler yaparlar.

Bu yazıda işlerin birleştiğinde ortaya çıkan bu tür kazalardan adımlar için doğru adımların nasıl atılabileceği açıklanmaktadır.

 

Yapmanız Gereken Temel Eylemler

Risk değerlendirmeniz  , yükleme ve boşaltma gibi tüm faaliyetlerin taşıma faaliyetleri dikkate alınmamalıdır. Aşağıdaki parçalar yardımcı olacaktır:

  • Tüm araçlar ve insanların iş yerinizde nasıl hareket ettiğine bakın
  • Yayaların ve uçuşların nerede haberleşmeye başladığını görebilmeniz için şebeke ve yaya hareketlerini bir plan üzerinde işaretleme
  • Yaya-araç temasını azaltacak işlemlerini belirlemek
  • Atık atlama değişiklikleri gibi daha az sıklıkta yapılan eklemeleri eklemeyi unutmayın
  • Özellikle değişimler oldukları için dağıtım sürücülerini kaybettiğinden emin olun. Ulaşım güvenliği nedir?

 

İşyerlerini, Araçlarını ve Sürücülerini Güvende Tutmak

Aşağıdaki alanların her birini göz önünde bulundurun:

 

Güvenli İşyeri Nasıl Olmalıdır?

  • İş yerinizi yayaların araçlarından korunacağını şekilde planlayın
  • Eğer yapabiliyorsanız tek yönlü bir sistem sağlayın
  • Mümkün olduğunda yayalar ve araçlar için ayrı bağlantıların sağlanması
  • Mümkün olduğu kadar geri kalmaktan kaçınmak
  • Yayaların geçebileceği uygun geçiş noktaları sağlamak
  • Araç rotalarını, hız limitlerini, yaya geçişlerini vb. belirtmek için ‘Otoyol Kodu’ işaretlerini kullanın
  • İnsanların ve insanların işlerini büyütmenin aydınlatmanın yeterli olduğundan emin olun
  • Yol yüzeylerini sağlam ve eşit tutun
  • Yükleme ve boşaltma için güvenli ortamlardan emin olun
  • İşyerinizi tanıyabilecek yönetim için ayrı ayrı park edebildiğinizi

 

Güvenli Araç

  • Araçların kayıplarının amaca uygun olmasını sağlamak
  • Araçların, özellikle de fren sisteminin, direksiyonun, lastiklerin, farların, aynaların ve özel güvenlik sonuçlarının iyi durumda kalmasını sağlar. Ulaşım güvenliği nedir?
  • Mümkün olan insanların insanlarına erişmesi mümkün olan; Örneğin yer seviyesinde erişilebilen göstergeler ve kontroller sağlayın.
  • Mümkün olan iyi inşa edilmiş yollar, kaymaz yürüyüş yolları ve korkuluklar sağlayarak insanların bir araca veya römorka tırmanmak zorunda kalması durumunda düşme riskini azaltır
  • Uygun olduğunda CCTV gibi geri vites yardımlarını sağlayın
  • Devrilmeye karşı koruyucu yapıları takın ve takılı olduğu yerde emniyet kemerlerini kullanın

 

Güvenli sürücü

  • Vinçli Forklift operatörleri
  • Forklift operatörlerini düzenli olarak aralıklarla, örneğin her 3 ila 5 yıllık bir veya çalışma uygulamaları değişiklikleri gibi yeni riskler ortaya çıktığında yeniden değerlendirin
  • Diğer değişken sürücülerini benzer standartta eğitmek
  • Tüm olayların denetlendiğinden emin olun (işyerini ziyaret edenler dahil)

 

Kaza Örnekleri ve Bunların Nasıl Kaçınılacağı

Forklift Operatörü

Bir forklift operatörü, Forkliftin yetersiz aydınlatılmış ve endüstriyel kamyonlar veya araçlar için belirlenmiş trafik şeritlerinin mevcut olduğu bir bahçede sürüyordu. Operatör avlusu boyunca ilerlerken büyük bir endüstriyel kamyon geri geri giderek doğru ilerlemeye başladı.

Kamyon sürücüsünün aynalarını kontrol ettiğini ve kamyonda geri vites alarmları olmasına rağmen forkliftin gidişatına göre olduğunu belirtti. Kamyon forklifte uygundur. Emniyet kemerini takan forklift operatörü, aracın altında sıkışıp hayatını kaybetti.

Benzer kazalar nasıl önlenebilir?

  • Bahçede daha iyi aydınlatma
  • Belirlenmiş trafik şeritleri
  • Etkili çalışan alarm sistemi
  • Emniyet kemerini takmak

 

Yaya ve Araç Ayrımı Yok

Yeni bir okul inşaatı üzerinde çalışırken, bir bakım mühendisi yaya yolu yerine araç rotasını keserek kısa bir yol aldı.

Bina işinin tamamlanması yaklaşıldığında, geri manevra yapacak araçlar için gözcüye gerekli olduğu düşünülmedi. Araç rotalarını geçen yayaları engellemek için hiçbir bariyer yoktu ve hareket eden araçların tehlikeleri konusunda uyarı veren hiçbir işaret yoktu.

Bakım mühendisine, aracın arkasında olduğunu gösteren bir döküm kamyon takımı. Bakım mühendisi, çeşitli yaralanmalar nedeniyle hayatını kaybetti.

Benzer kazaların nasıl önüne geçilebileceği:

  • Gerektiğinde yeterince eğitimli gözcü kullanılması, hatta işin tamamlanması yaklaşsa bile.
  • Yaya ve araçların korunması için bariyerlerin korumasını sağlayın.
  • Hareket eden araçları uyaran işaretlerin konulması.

 

Kaynak www.hse.gov.uk

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir